Wij
vragen ook iets van u
Om uw belangen op het gebied van financiële diensten
optimaal te kunnen behartigen, vragen wij ook een aantal zaken van u.
Juiste en volledige informatieverstrekking
Voor onze adviezen zijn wij afhankelijk van de informatie
die u ons verstrekt. In de relatie die wij met u hebben vragen wij van u,
afhankelijk van actualiteiten, dat u ons regelmatig informeert. Bijvoorbeeld
of er wijzigingen zijn in uw inkomenssituatie, of dat u recent grote uitgaven
hebt gedaan voor uw woning. De informatie die wij van u ontvangen is mede
bepalend voor de adviezen die wij u geven.
Totaalbeeld
Uw financiële portefeuille kunt u het best vergelijken met
een puzzel. Het beeld is pas compleet te maken als alle puzzelstukjes bekend
zijn. Het is mogelijk dat u bepaalde financiële producten elders hebt
afgesloten en ook elders laat begeleiden. Om uw belangen optimaal te kunnen
behartigen is het voor ons echter belangrijk een totaalbeeld te hebben.
Zo kan voorkomen worden dat wij u niet attent zouden maken op een bepaald
risico omdat wij konden denken dat u dit elders al geregeld had. Daarom
vragen wij u mee te werken aan het vervolmaken van het totaalbeeld van uw
financiële dienstenpakket.
Wijzigingen doorgeven
Vanzelfsprekend vragen wij u ons te informeren over
wijzigingen in uw persoonlijke situatie, die van invloed kunnen zijn op uw
pakket van financiële diensten. Denkt u bijvoorbeeld aan een verhuizing, een
andere baan, een huwelijk, een geboorte, werkloos of arbeidsongeschikt
worden.
Informatie doornemen
Indien wij voor u een bepaalde financiële dienst verzorgen
zal het vaak gebeuren dat wij u informatie zenden. Soms gaat het om
informatie die wij u wettelijk verplicht zijn te zenden.
|
|
Maar ook kunnen wij u informatie toesturen omdat wij
denken dat u zich daarmee nog beter kunt oriënteren op bestaande of nieuwe
financiële producten en diensten. Wij vragen u al onze informatie aandachtig
door te nemen en ons zonodig te raadplegen.
In ieder geval vragen wij u de polissen en andere contracten altijd zelf te
controleren en vast te stellen of deze zijn opgesteld conform uw wensen.
Vanzelfsprekend controleren wij deze documenten ook.
Als u een klacht hebt
Wij behartigen uw belangen op het gebied van financiële
diensten zo goed mogelijk. Maar ook wij kunnen fouten maken. En dat kan ertoe
leiden dat u een klacht hebt.
Eerst de klacht kenbaar maken aan ons
Indien u een klacht hebt, vragen wij u dit eerst kenbaar
te maken aan de directie van ons kantoor. In de meeste gevallen zullen wij uw
klacht snel kunnen verhelpen.
Daarna eventueel naar het klachteninstituut
Indien wij er samen niet uitkomen kunt u zich altijd
wenden tot het Klachteninstituut Verzekeringen, een onafhankelijke stichting
die uw klacht verder zal beoordelen.
U kunt zich hiervoor wenden tot:
Klachteninstituut Verzekeringen
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
Telefoon:
|
070 - 333 89 99
|
Fax:
|
070 - 333 89 00
|
Aan de behandeling van uw klacht zijn voor u geen kosten verbonden.
Wij doen meer voor u
Wij behartigen de belangen van onze klanten op het brede
terrein van financiële diensten. Onze dienstverlening omvat meer dan wij u in
deze dienstenwijzer kunnen aangeven. Hebt u vragen, aarzelt u dan niet ons om
een verdere toelichting te vragen. Wij zijn u graag van dienst.
|